Movie time, cookies and cupcakes & NYC time

Hey iedereen

Het weekend van 8 en 9 maart was een rustig weekendje. Vrijdagavond ben ik bij Kasia lang geweest. De ouders van de familie waar zij voor werkt waren voor vier dagen naar Jamaica en ze kon dus wel wat gezelschap gebruiken! We hebben lekker veganistische chocolade koekjes gemaakt en hebben naar de Disney film ‘Frozen’ gekeken. Zo een mooie film! Echte een aanrader, ook voor volwassenen. De film heeft de oscar voor beste animatie film en beste lied gewonnen. Het liedje ‘Let it go’ is hier een hele hype en wordt zelfs op de radio gespeeld.

Frozen trailer:

Zaterdag heb ik mijn kamer gepoetst, naar de fitness geweest en ‘s avonds nog gezellig iets gaan drinken met vrienden.

Zondag was een rustig dagje, in de ochtend heb ik lekker uitgeslapen en niet veel gedaan. Daarna ben ik met een paar vriendinnen een beetje gaan shoppen, iets gaan eten en dan naar de bioscoop. We zijn naar ’12 Years a Slave’ gaan kijken, de film die de oscar voor beste film heeft gewonnen. Het was een hele goeie film, maar wel heel hard!

Toen was het weer een nieuwe week. Dinsdag was eindelijk een dag die een beetje als lente aanvoelde. Ik ben met de jongste naar de speeltuin gegaan en we hebben twee uur lang lekker buiten gespeeld! Was lang geleden dat we dat nog eens hadden kunnen doen.

Ook op de Nederlandse school woensdag hebben de kinderen eindelijk nog eens buiten kunnen spelen!

Zaterdag was het ook een mooie dag en ik heb er van geprofiteerd om lekker wat in de stad te gaan rondlopen. Ben een beetje door Soho gelopen en een lekker veganistische cupcake gaan eten bij de veganistische bakkerij ‘Babycakes’. Hij was echt heel lekker!

Black Forest vegan cupcake from 'Babycakes'

Black Forest vegan cupcake from ‘Babycakes’

Daarna ben ik met Ann lekker Italiaans gaan eten. Zij zou op zondag de halve marathon lopen en had dus alle koolhydraten nodig.

Later die avond was er nog een verjaardagsfeest voor mijn vriendin Alison. We zijn naar ‘Fat Cat’ geweest, een jazz club in New York met live muziek waar je ook kan schaken, biljart spelen, ping pong spelen, … Heel leuke bar! Als afsluiter van de avond ben ik nog snel iets gaan drinken in BXL Zoute en dan op de trein naar huis!

Alison, Gina and me at 'Fat Cat'

Alison, Gina and me at ‘Fat Cat’

Zondag was een heerlijk relax dagje, wat tv kijken, lekker badje nemen, … ‘s Avonds is Mandy nog sushi komen eten.

En toen zat het weekend er weer op! Ik vertel jullie volgende week wel alles over deze week, want ik vertrek zo meteen naar Vermont en heb dus niet heel veel tijd om te schrijven.

Tot dan!

Kusjes

Laura

————————-

Hi everybody

The weekend of March 8th and 9 was a calm weekend. Friday night I went to Kasia’s house. Her host parents left to Jamaica for four days and she could use some company! We made vegan chocolate chip cookies and watched the movie ‘Frozen’. What a beautiful movie! A must see, also for adults. The movie won the oscar for best animation movie and best soundtrack.

Frozen trailer:

Saturday I cleaned my room, went to the gym and went for a drink with friends in the evening.

Sunday was a calm day, I slept long and didn’t do a lot the rest of the day. In the evening I met with some friends to do some shopping, to go for dinner and to watch a movie. We went to see ’12 Years a Slave’, the movie that won best picture in the Oscars. It was a good movie, but very hard to watch.

Then it was time for a new week. Tuesday was the first day that felt a bit like spring. I took the youngest one to the playground and we played outside for two hours! It was so nice to be outside again.

Also in Dutch school on Wednesday the kids could finally play outside again!

Saturday was a beautiful day and I went to the city. I walked around Soho and went for a vegan cupcake at the vegan bakery ‘Babycakes’. I really loved my cupcake!

Black Forest vegan cupcake from 'Babycakes'

Black Forest vegan cupcake from ‘Babycakes’

Later that day I went for Italian dinner with An. She would be running the half marathon on Sunday, so she needed the carbs.

That night there was the birthday party of my friend Alison. We went to ‘Fat Cat’, a jazz club in New York with live music where you can also play chess, pool, ping pong, … Very nice bar! To end the evening I went for a drink at BXL Zoute and then home.

Alison, Gina and me at 'Fat Cat'

Alison, Gina and me at ‘Fat Cat’

Sunday was a nice relax day, watch some tv, take a bath, … In the evening Mandy came over to eat some sushi.

And then the weekend was over. I’ll tell you all about the next week later, but I’m leaving to Vermont in a bit and I need to pack now instead of write.

Talk to you all later!

Kisses

Laura

Leave a Reply

