Mount Snow, Belcham Atelier & 1 year in the USA!

Hey iedereen

 

Sorry voor het lange wachten, maar ik heb het de laatste tijd enorm druk!

Toen ik de laatste keer geschreven heb ben ik gestopt bij het weekend van 22 maart. Dat weekend ben ik naar Vermont geweest met Kasia en de familie waar ze voor werkt. Zaterdagvoormiddag hebben we het gewoon rustig aan gedaan en in de namiddag zijn we gaan tuben. Dan zit je in een grote band en glij je de heuvels af. Dat was zo leuk om te doen!

Tubing Mount Snow

Tubing Mount Snow

Tubing Mount Snow

Tubing Mount Snow

Daarna zijn we gezellig iets gaan eten en hebben we enkele cocktails gedronken en dan weer naar huis. Daar zijn we nog een uurtje of zo in de jacuzzi gaan zitten als afsluiter van de dag. Het was een super leuke dag.

De volgende dag hebben we het in de voormiddag weer rustig aan gedaan en rond de middag zijn we naar huis vertrokken.

‘s Avonds zijn we nog gaan eten bij Bar Taco en toen zat dat weekend er ook weer op.

 

Door de week ging alles weer zijn normale gangetje. Behalve donderdag, toen was het de openingsreceptie van het Atelier van Belcham (Belgian-American Chamber of Commerce). Als je meer wil lezen over het Atelier: http://www.belcham.org/content/great-turnout-official-launch-atelier-yesterday-evening

Het was een leuke avond met veel Belgen, Belgisch bier en eten door ‘Le Pain Quotidien’ en ‘Petite Abeille’.

Opening Belcham Atelier

Opening Belcham Atelier

Opening Belcham Atelier

Opening Belcham Atelier

Opening Belcham Atelier

Opening Belcham Atelier

Dat weekend ben ik heel het weekend naar de stad gegaan. Zaterdag ochtend ben ik eerst nog met de jongste gaan zwemmen, maar daarna ben ik de stad ingetrokken.

Ik heb lekker wat gewinkeld en dan ben ik ook in de stad blijven slapen. De volgende dag heb ik een lekker zondagse brunch gehad en een rustig dagje. Het was ‘Veggie Pride Parade’ in New York en nadien kwamen er ook heel veel sprekers. Ik heb op het ‘Vegetarian Food Festival’ Victoria Moran horen spreken en heb haar boek ‘Main Street Vegan’ gelezen. Ik hou echt van haar boek en toen ik hoorde dat zij kwam praten moest ik er natuurlijk bij zijn.

Ik heb ook de kans gehad om haar nog eens te ontmoeten en wat te praten. Ze is echt een inspiratie bron voor mij!!!

Victoria Moran and me

Victoria Moran and me

‘s Avonds ben ik nog wat gaan eten en drinken bij BXL Zoute en toen was er weer een weekend voorbij.

De rest van de week is er niets speciaals gebeurd, ben elke dag naar de fitness geweest, op woensdag hadden we Nederlandse school, … Het afgelopen weekend heb ik in de stad doorgebracht, veel rondgelopen, lekker gegeten, … Op zondag heb ik Hannah terug gezien, zij is even op bezoek uit Londen en we zijn samen Martinis gaan drinken! Later die avond had ik nog met een paar vrienden afgesproken om bij BXL Zoute te gaan eten, zo leren mijn Amerikaanse vrienden ook de Belgische keuken kennen! Een super druk en vol, maar wel heel leuk weekend!

BXL Zoute

BXL Zoute

BXL Zoute

BXL Zoute

En nu nog een weekje school en het is vakantie. De familie gaat skiën, maar ik ga lekker een paar dagen naar Miami. Zondag 13 april tot zaterdag 19 april. Ik kijk er al naar uit!

En morgen ben ik exact 1 jaar in Amerika! Ik kan niet geloven dat de tijd zo snel voorbij vliegt! Maar ik geniet van elk moment!

 

Tot snel!

 

Kusjes

Laura

————————-

Hi everybody

 

Sorry for the long wait, but I’ve been so busy lately!

Last time I wrote I ended at the weekend of March 22nd. That weekend I went to Vermont with Kasia and the family she works for. Saturday morning we just relaxed and in the afternoon we went tubing. You’re sitting in a big tube and you slide down the hills in it. So much fun!

Tubing Mount Snow

Tubing Mount Snow

Tubing Mount Snow

Tubing Mount Snow

Then we went for dinner and a couple cocktails and then back home. We enjoyed the hot tub for an hour or so to end the day. A super fun day!

The next day we just relaxed in the morning again and we left around noon. In the evening we went for dinner at Bar Taco and then the weekend was finished again…

The following week everything went as usual, except for Thursday, then it was the opening of the Belcham Atelier (Belgian-American Chamber of Commerce). If you want to know more about the atelier: http://www.belcham.org/content/great-turnout-official-launch-atelier-yesterday-evening

It was a fun evening with lots of Belgian people, Belgian beer and Belgian food by ‘Le Pain Quotidien’ and ‘Petite Abeille’.

Opening Belcham Atelier

Opening Belcham Atelier

Opening Belcham Atelier

Opening Belcham Atelier

Opening Belcham Atelier

Opening Belcham Atelier

That weekend I went to the city. Saturday morning I took the youngest one for swimming classes first, but then I went into the city.

I did some shopping and stayed in the city that night too. The next day I had a delicious Sunday brunch and a calm day. It was ‘Veggie Pride Parade’ that day in New York and after the Parade they had lots of speakers. At the ‘Vegetarian Food Festival’ I heard Victoria Moran speak and now I read her book  ‘Main Street Vegan’. I really love her book and when I heard that she was one of the speakers at the ‘Veggie Pride Parade’ I had to go there.

I had the chance to meet her again and to talk to her for a while. She is such an inspiration to me!

Victoria Moran and me

Victoria Moran and me

At night I went for dinner at BXL Zoute and then the weekend was over again.

Nothing special happened the rest of the week, I went to the gym every day, on Wednesday we had Dutch school, … The past weekend I also spend in the city, walked around a lot, enjoyed good food, … On Sunday I saw Hannah again, she’s visiting from London and we went for Martinis together! Later that night I was meeting some friends at BXL Zoute for dinner. I wanted to introduce my American friends to the Belgian cuisine! I had a super busy weekend, but it was so much fun!

BXL Zoute

BXL Zoute

BXL Zoute

BXL Zoute

And now one more week of school and it’s time for vacation. My host family is going skiing, but I’m going to Miami for a couple of days. Sunday April 13 to Saturday April 19. Can’t wait!

And tomorrow I’m exactly 1 year in the USA! Still can’t believe how time flies by! But I keep enjoying every minute of it!

Talk to you all later!

 

Kisses

Laura

 

One thought on “Mount Snow, Belcham Atelier & 1 year in the USA!

  1. Lieve Laura,
    Blij weer eens van je te horen. We lezen dat dat je weer leuke weken achter de rug hebt en dat je er van geniet fantastisch voor je . Nog een aangenaam vakantieweekje en het is al Pasen. Worden er in Amerika ook eitjes geraapt ?Gelijk je schrijft de tijd gaat snel al een jaar dat je vertrokken bent het gaat vlug !!!!!!
    Een dikke knuffel en xxx.
    Oma en Peter.

Leave a Reply

